Support och service
Välkommen till våra sidor med information om några av våra utvalda produkter. De innehåller bland annat manualer, lathundar och uppgraderingar till Daisyspelare och mobiltelefoner.
Produktsupport
Iris Hjälpmedels support omfattar - alla ärenden om Milestone - samt övriga Daisyspelare som är köpta hos Iris Hjälpmedel. Support för frågor om specialmobiler och applikationer kan du också få. Det gäller produkter som är inköpta hos Iris Hjälpmedel.
Ring 08-39 94 00 (knappval Produktförfrågan).
Retur, reklamation och reparation
Företagskund: Behöver du returnera en vara? Oavsett ärende, vänligen fyll i returblanketten och skicka till oss tillsammans med produkten. Ju mer utförligt ifylld, desto snabbare hantering av ditt ärende.
Konsument: Information om retur för dig som konsument finns inlagd i din försändelse. Har den förkommit kan du hämta foldern här.
Ångrar du som konsument ditt köp?
Vi vill att alla ska vara nöjda med de produkter som handlas av oss men ibland kan det bli fel. Hos oss har du som konsument ångerrätt i 14 dagar från det att du fått din vara. En folder medföljer din försändelse med information om hur du ska gå tillväga. Ladda ner foldern här. Läs mer om hur du använder din Ångerrätt i våra Allmänna villkor.
Manualer på punktskrift
För personer med synnedsättning har MTM en individuell service där det går att beställa manualer och annat material på punktskrift.
Batteribyten - urmakare
Batteribyten på klockor hänvisas till auktoriserade urmakerier. Vi rekommenderar batterier av märke Varta.
Följ denna länk för att hitta en urmakare nära dig.
Batteribyte hos Iris Hjälpmedel sker endast via postförsändelser eller förberedda avlämnanden, Bifoga alltid:
-
inköpshandlingar (kopia på faktura/kvitto eller följesedel)
-
felbeskrivning
-
märk försändelsen ”Service”.