Support och service

Välkommen till våra sidor med information om några av våra utvalda produkter. De innehåller bland annat manualer, lathundar och uppgraderingar till Daisyspelare men även demoversioner av olika programvaror som du kan prova.

Daisysupport

Iris Hjälpmedels support omfattar - alla ärenden om Milestone - samt övriga Daisyspelare som är köpta hos Iris Hjälpmedel.
Ring 08-39 94 30
Vardagar 9.30 - 12.00 samt 13.00 - 15.00.

Skriv ut ditt eget produktblad om Daisysupport (pdf, 260 kB) 

Telesupport

Vår personliga support för frågor om specialmobiler och applikationer. Hit kan du vända dig med frågor som rör produkter som är inköpta hos Iris Hjälpmedel.
Ring 08-39 94 80
Vardagar 9.30 - 12.00 samt 13.00 - 15.00.

Skriv ut ditt eget produktblad om Telesupport

Service eller reparation?

Fyll i vår digitala returblankett, skriv ut och bifoga den med din produkt. Om du vill fylla iformuläret digital, ladda först ner det till din dator. Märk din försändelse med Service/Retur. Ge oss en så utförlig information som möjligt så blir det lättare för oss att hantera ditt ärende och du får hjälp snabbare.

Ångrar du ditt köp?

Vi vill att alla ska vara nöjda med de produkter som handlas av oss men ibland kan det bli fel. Hos oss har du ångerrätt i 14 dagar från det att du fått din vara. Läs mer om hur du använder din Ångerrätt i våra Allmänna villkor.

Manualer på punktskrift

För personer med synnedsättning har MTM en individuell service där det går att beställa manualer och annat material på punktskrift.
 

Batteribyten - urmakare

Batteribyten på klockor hänvisas till auktoriserade urmakerier. Vi rekommenderar batterier av märke Varta.

Följ denna länk för att hitta en urmakare nära dig.

Batteribyte hos Iris Hjälpmedel sker endast via postförsändelser eller förberedda avlämnanden, Bifoga alltid:

  1. inköpshandlingar (kopia på faktura/kvitto eller följesedel)

  2. felbeskrivning

  3. märk försändelsen ”Service”.

 

  |  
Visa pris